0314-620443

Print icon

Stedenreis Praag, Tsjechië

Een stad waar Tsjechië trots op kan zijn is Praag. Praag is een betoverende stad vol bruggen, kerken, vergulde daken en tegelijkertijd een moderne metropool. Het is een stad waarin verschillende architectonische stijlen op een unieke manier naast elkaar bestaan. Praag heeft veel romantische steegjes en bouwkundige schatten in het historische centrum. Kortom een ideale stedenreis.

Reisconcept:

Dag 1. Vertrek per touringcar richting Praag. Aan het einde van de dag arriveren we bij ons hotel. Even opfrissen en tijd voor een heerlijk diner.

Dag 2. Ontbijt in het restaurant van het hotel. Vandaag hebben we een dagvullend programma naar het oude stadscentrum van Praag, het oude stadhuis, Týn kerk, St. Nicolaas kerk en de Kruit Poort. We eindigen op het plein bij het beroemde astronomische uurwerk, waar bij het slaan van de klokken iets 'unique's' gebeurd!
Vervolg programma oude centrum met o.a een bezoek aan de Joodse Wijk, de oude en nieuwe synagoge, de Joodse begraafplaats en de wereldberoemde Karels Brug.
Tussendoor is er uiteraard een lunch gepland voor u.  Het diner zal plaatsvinden in de oude stad.

Dag 3. Ontbijtbuffet in het restaurant. Vervolgens met de bus naar het nieuwe centrum van Praag. De Praagse burcht met het gouden straatje, kasteel van Praag, St. Vitus Kathedraal, St. Nicolaas kerk staan vandaag op het programma.
Lunchen doen we deze tweede dag in het centrum.
Vervolg programma met o.a de Funicular trein de Petrin berg omhoog vanwaar we een prachtig uitzicht over Praag hebben. We bezoeken het spiegel Labyrinth, tuinen van Letna en de tuinen van Petrin.

Dag 4. Ontbijtbuffet in het restaurant. We maken vandaag een prachtige boottocht over de Moldau om Praag vanaf het water te bekijken. De boot komt langs veel van de highlights van Praag, zoals de Prager Burcht, Karels Brug, Rudolfinum en het Nationaal Theater. De middag is ter vrije besteding. Een ideale gelegenheid om goedkoop inkopen te doen in het moderne winkelcentrum van Praag.
's Avonds dineren we weer in hartje Praag en maken we aansluitend een prachtige Ghost tour door het centrum van Praag. Dit gebeurd in de omgeving van de Karelsbrug.

Dag 5. Na het ontbjit vertrekken we per touringcar naar Nederland.